Harmonieorkest
Repeteert van maandag 20.00 uur tot 22.00 uur
o.l.v. Roel van der Sloot
​
​Het Harmonieorkest van muziekvereniging Vondel staat onder leiding van Roel van der Sloot. Het orkest komt uit in de vijfde divisie van Koninklijke Nederlandse Muziek Organisatie (KNMO).

De leden van het orkest zijn afkomstig uit Breda en directe omgeving. Muzikanten die minimaal de muzikale vaardigheden op B-niveau beheersen mogen in het orkest aanschuiven. Nieuwkomers en doorstromers spelen eerst voor alvorens ze tot het groot orkest worden toegelaten.

Voorop staat het plezier in muziek, maar tegelijk is alles erop gericht om het orkest naar een hoger muzikaal niveau te tillen. Het streven is om samen op een zo hoog mogelijk niveau muziek te maken dat aansluit bij de kwaliteiten en vaardigheden van de orkestleden. Niet minder belangrijk is de sociale binding binnen de vereniging die met diverse activiteiten voor jong en oud wordt gestimuleerd.

​

Het repertoire is zeer gevarieerd en bestaat uit klassiek, film-, pop- en musicalmuziek. Ook bij gemeentelijke evenementen en activiteiten zoals herdenking oorlog-slachtoffers in de wijk de Belcrum is de Muziekvereniging Vondel van de partij. Voorts wordt het publiek regelmatig getrakteerd op concerten en bijzondere optredens.

​

De repetities van het orkest zijn op maandagavond van 20.00 tot 22.00 uur in het Belcrumhuis, Pastoor Pottersplein 12 te Breda. Komen luisteren mag altijd en als je interesse hebt om mee te komen spelen neem dan contact op met  ledencoordinator@muziekverenigingvondel.nl

Wilt u onze vereniging financieel steunen en een éénmalige bijdrage doen als Vriend van Muziekvereniging Vondel, scan dan de bovenstaande staande QR-code of klik op de QR code aan of klik HIER
Bij scannen gebruik hiervoor de Camera App op uw telefoon.