ROEL VAN DER SLOOT

­­­­Roel van der Sloot (1992) is opgegroeid en nog steeds woonachtig

in het Noord-Brabantse dorp Boxtel. Al van jongs af aan komt hij

in aanraking met blaasmuziek, doordat een groot deel van zijn

familie muziek maakt bij de verschillende harmonie- en

fanfareorkesten in Boxtel.

Roel start met trompetlessen bij de Gildenbondsharmonie Boxtel

en speelt na een aantal jaar al mee in het harmonieorkest.

Vanaf iets latere leeftijd speelt Roel ook in het fanfareorkest van

Fanfare St. Arnoldus uit Lennisheuvel. Sinds 2016 dirigeert Roel

bij ‘zijn eigen’ Gildenbonds het opstartorkest, oftewel het Blaasbandje. In deze rol is hij dan ook nauw betrokken bij de muzikale opleiding van jeugdleden binnen de vereniging.
Tijdens diverse zomervakanties heeft hij deelgenomen aan tournees met het Zomer Orkest Nederland (ZON) en vakantieorkest Ad Hoc. Dit zijn een aantal bijzondere muzikale reizen als trompettist in deze orkesten naar mooie concertlocaties in Nederland, Zuid-Frankrijk en Tsjechië.

Naast zijn muzikale activiteiten is Roel werkzaam als docent op het Fioretti College in Veghel. Hij geeft de vakken Natuurkunde en Technologie & Toepassing binnen de verschillende leerwegen van het vmbo. Daarnaast is hij in zijn vrije tijd vaak te vinden als vrijwilliger bij Scouting Boxtel. Dit voor het ondersteunen van staf- en jeugdleden bij activiteiten en (zomer)kampen.

roel.jpg